Els socis de la cooperativa Som Energia, Jorge García Veloso i Rita Sáchez Merchán, han presentat este divendres, al centre social José Llorca Llinares de Benidorm, les característiques d’aquesta cooperativa de energies renovables i totalment independent de les grans companyies elèctriques. D’aquesta manera, Som energia es mostra com a una alternativa per aconseguir la substitució del petroli i l’energia nuclear per energies renovables on els ciutadans puguen decidir directament què volen fer amb el seu subministrament elèctric.

Els conferenciants, a la xarrada organitzada per Compromís per Benidorm, han explicat que l’objectiu de Som Energia és generar una massa social en favor d’un model energètic 100% renovable, basat en l’eficiència energètica i la participació ciutadana, que evite l’oligopoli que controla actualment el subministrament elèctric al nostre país. Segons Veloso, el 80% de l’energia generada està en mans d’Endesa, Unión Fenosa i Iberdrola i el 90% de la seua comercialització pertany a les mateixes empreses.

En aquest sentit, els membres de la cooperativa, nascuda fa quatre anys a Girona amb 150 cooperativistes i que compta ja amb més de 17.000 persones, han alertat que en els últims huit anys la factura de la llum ha pujat un 189%.

Davant d’aquesta situació, Som Energia ha defensat que actualment el rebut és més barat que amb els subministradors elèctrics convencionals. Per a ser soci de la cooperativa cal pagar 100 euros (que tornarien en cas de deixar més tard la cooperativa) i amb cada soci es poden realitzar fins a cinc contractes a noms diferents.

El model de Som Energia compta amb 1400 socis a la Comunitat Valenciana (250 a la província d’Alacant) i té vigència a d’altres països europeus com Dinamarca, on s’espera que es tinga independència energètica amb les renovables a l’any 2050. Per això, Merchán ha indicat que l’objectiu de la cooperativa, que es basa en principis de l’Economia del Bé Comú i que finança els seus projectes mitjançant els socis i en menor part gràcies a la Banca Ètica, és aconseguir el balanç 0, és a dir, l’autoconsum que permeta l’abastiment propi i que, en cas de sobrar energia es puga revertir a la xarxa. Però com han indicat ambdós conferenciants, el govern més que potenciar això, té la intenció d’evitar-ho.

______________________________________________________________

Som Energia apuesta por una alternativa energética limpia en Benidorm

Los socios de la cooperativa Som Energia, Jorge García Veloso y Rita Sáchez Merchán, han presentado este viernes, en el centro social José Llorca Llinares de Benidorm, las características de esta cooperativa de energías renovables y totalment independiente de las grandes compañías eléctricas. De esta manera, Som energia se muestra como una alternativa para conseguir la sustitución del petróleo y la energía nuclear por energías renovables en que los ciudadanos puedan decidir directamente qué quieren hacer con su suministrot eléctrico.

Los conferenciantes, en la charla organizada por Compromís per Benidorm, han explicado que el objetivo de Som Energia es generar una masa social en favor de un modelo energético 100% renovable, basado en la eficiencia energética y la participación ciudadana, que evite el oligopolio que controla actualmente el suministro eléctrico en nuestro país. Según Veloso, el 80% de la energía generada está en manos de Endesa, Unión Fenosa e Iberdrola y el 90% de su comercialización pertenece a las mismas empreses.

En este sentido, los miembros de la cooperativa, nacida hace cuatro años en Girona con 150 cooperativistas y que cuenta ya con más de 17.000 personas, han alertado que en los últimos ocho años la factura de la luz ha subido un 189%.

Ante esta situación, Som Energia ha defendido que actualmente el recibo es más barato que con los subministradores eléctricos convencionales. Para ser socio de la cooperativa hace falta pagar 100 euros (que devolverían en caso de dejar más tarde la cooperativa) y con cada socio se pueden realizar hasta cinco contratos a nombres diferentes.

El modelo de Som Energia cuenta con 1400 socios en la Comunitat Valenciana (250 en la provincia de Alicante) y tiene vigencia en otros países europeos como Dinamarca, donde se espera que se tenga independencia energética con las renovables en el año 2050. Por eso, Merchán ha indicado que el objectivo de la cooperativa, que se basa en principios de la Economía del Bien Común y que financia sus proyectos a través de los socios y en menor parte gracias a la Banca Ética, es conseguir el balance 0, es decir, el autoconsumo que permita el abastecimiento propio y que, en caso de sobrar energía se pueda revertir a la red. Pero como han indicado ambos conferenciantes, el gobierno más que potenciar esto, tiene la intención de evitarlo.

IMG-20141114-WA0012 IMG-20141114-WA0014 IMG-20141114-WA0015