Durant el Debat de Política General de la Comunitat Valenciana celebrat a les Corts, la diputada Mireia Mollà ha defensat la reforma de la Llei d’Hisendes Locals perquè Benidorm siga reconegut per fi com a municipi turístic. La seua proposta ha aconseguit el suport de les Corts valencianes perquè s’inste al ministeri que actue en aquest sentit el més prompte possible.

Mireia Mollà ha reclamat la modificació de l’article 125 de la Llei estatal d’Hisendes locals en vigor perquè es comptabilitzen les places hoteleres i extrahoteleres per a ser municipi turístic, cosa que fins ara no està contemplada. Aquest canvi al text legislatiu permetria que localitats com Benidorm pogueren ser reconegudes finalment com a municipi turístic, i així poder beneficiar-se dels avantatges fiscals que fins ara i des de l’entrada en vigor de la llei en 2002 no n’ha pogut gaudir. Mollà ha considerat de sentit comú reconéixer a la capital del turisme allò que és realment: un municipi turístic.

Donat que la reforma d’aquesta llei suposaria una millora per a l’entitats locals valencianes respecte als seus ingressos i que reforçaria uns dels sectors estratègics de l’economia valenciana, com és el Turisme, les Corts han aprovat instar al ministeri d’Hisenda perquè reforme efectivament la normativa en aquest sentit.

Cal recordar que la Llei d’Hisendes Locals va ser aprovada pel Partit Popular en 2002, mentre era també ministre l’actual titular de la cartera d’Hisenda, Cristóbal Montoro. Des d’aleshores, PP i PSOE han intentat modificar aquest requisit sense cap sort, en topar-se amb l’oposició de l’altre partit, segons qui estigués al govern en cada moment. Les seues disputes han provocat que a l’actualitat Benidorm no gaudisca de la condició de Municipi Turístic ni dels seus avantatges. Mollà ha recordat que, si tant d’interés tenia el PP a reformar la Llei quan es trobava a l’oposició durant l’última legislatura socialista, com així han explicat des dels escons populars, a l’actualitat porta des de 2011 al capdavant del govern estatal i desconeix per què tarda tant a canviar-la, si té majoria absoluta.

Així mateix, a més de la interpel·lació de Mireia Mollà, Compromís ha realitzat altres accions en aquest sentit, com la presentació el passat mes de juny d’una proposició no de llei al Congrés dels diputats, encara pendent de ser votada, o la recollida de signatures als carrers de Benidorm i també online (http://chn.ge/1pQM335 ), perquè Benidorm siga considerada legalment com a municipi turístic.

______________________________________________________________

Compromís consigue que les Corts se pronuncien a favor de declarar Benidorm como municipio turístico

Durante el Debate de Política General de la Comunitat Valenciana celebrado en les Corts, la diputada Mireia Mollà ha defendido la reforma de la Ley de Haciendas Locales para que Benidorm sea reconocido por fin como municipio turístico. Su propuesta ha conseguido el apoyo de les Corts valencianas para que se inste al ministeri que actúe en este sentido lo más pronto posible.

Mireia Mollà ha reclamado la modificación del artículo 125 de la Ley estatal de Haciendas locales en vigor para que se contabilicen las plazas hoteleres y extrahoteleras para ser municipio turístico, cosa que hasta ahora no está contemplada. Este cambio en el texto legislativo permetiría que localidades como Benidorm pudieran ser reconocidas finalmente como municipio turístico, i así poder beneficiarse de las ventajas fiscales que hasta ahora y desde la entrada en vigor de la ley en 2002 no han podido disfrutar de ellas. Mollà ha considerado de sentido común reconocer a la capital del turismo lo que es realmente: un municipio turístico.

Dado que la reforma de esta ley supondría una mejora para las entidades locales valencianas respecto a sus ingresos y que reforzaría uno de los sectores estratégicos valencianos, como es el Turismo, les Corts han aprobado instar al ministerio de Hacieda para que reforme efectivamente la normativa en este sentido.

Cabe recordar que la Ley de Haciendas Locales fue aprovada por el Partido Popular en 2002, siendo también ministro el actual titular de la cartera de Hacienda, Cristóbal Montoro. Desde entonces, PP y PSOE han intentado modificar este requisito sin suerte ninguna, al toparse con la oposición del otro partido, dependiendo de quien estuviese en el gobierno en cada momento. Sus disputas están provocando que en la actualidad Benidorm no goce de la condicion de municipio turístico ni de sus ventajas. Mollà ha recordado que, si tanto interés tenía el PP para reformar la Ley cuando se encontraba en la oposición en la última legislatura socialista, como así han explicado desde los escaños populares, en la actualidad lleva desde 2011 al frente del gobierno estatal y desconoce por qué tarda tanto en cambiarla, si tiene mayoría absoluta.

Asimismo, además de la interpelación de Mireia Mollà, Compromís ha realizado otras acciones en este sentido, como la presentación el pasado mes de junio de una proposición no de ley al Congreso de los diputados, aún pendiente de ser votada, o la recogida de firmas en las calles de Benidorm y también online (http://chn.ge/1pQM335 ), para que Benidorm sea considerada legalmente como municipio turístico.