D’acord amb la normativa autonòmica vigent, un nucli zoològic és qualsevol recinte dedicat a la cura, cria i venda o donació d’animals domèstics, com podria ser una protectora. En el cas de Benidorm, aquesta tasca es desenvolupa per part de voluntaris i d’associacions protectores dels drets dels animals, però sense poder abastir tota la població animal de la ciutat. Tenint això en compte, i per garantir un bon tracte dels animals abandonats en la via urbana, des de Compromís per Benidorm hem registrat una moció per sol·licitar la creació d’un nucli zoològic municipal.

L’objectiu d’establir aquest nucli zoològic municipal és donar compliment efectiu al que estableix la Llei 4/1994, de 8 de juliol, de protecció dels animals de companyia, com recull l’ordenança municipal de medi ambient. Segons la normativa, l’Ajuntament té la competència en la recollida dels animals vagabunds i assenyala que els consistoris poden retindre els animals fins a 20 dies fins que aparega el seu propietari o un de nou.

Afortunadament, l’acció de voluntaris i d’associacions protectores dels drets dels animals se’n fan càrrec. Les protectores d’animals no sacrifiquen, excepte excepcions de malaltia terminal per a evitar major sofriment de l’animal, per la qual cosa l’animal viu tota la seua vida, si és que ningú l’adopta. A més, aquestes associacions fomenten l’esterilització per a evitar la proliferació d’animals abandonats en els carrers i intenten conscienciar a la població sobre l’adopció.

Per desgràcia, les protectores no poden ocupar-se de tots els animals, especialment aquells que queden fora del registre d’animals de companyia. Per això considerem que el nucli zoològic municipal gestionat per una protectora podria donar un servici més ampli i contemplaria també la regulació, la creació i el registre d’animals no censats, com ara les colònies felines, i evitaria casos com el dels porcs vietnamites de fa uns mesos.

Així maitex, amb la moció proposem que l’Ajuntament de Benidorm estudie i revise l’externalització de Serveis de Recollida d’animals abandonats, per garantir que les empreses que en participen no fomenten el maltracte animal.

______________________________________________________________

Compromís per Benidorm apuesta por la creación de un núcleo zoológico municipal 

De acuerdo con la normativa autonómica vigente, un núcleo zoológico es cualquier recinto dedicado al cuidado, cría y venta o donación de animales domésticos, como podría ser una protectora. En el caso de Benidorm, esta tarea se desarrolla por parte de voluntarios y de asociaciones protectoras de los derechos de los animales, pero sin poder llegar a toda la población animal de la ciudad. Teniendo esto en cuenta, y para garantizar un buen trato de los animales abandonados en la vía urbana, desde Compromís per Benidorm hemos registrado una moción para solicitar la creación de un núcleo zoológico municipal.

El objetivo de establecer este núcleo zoológico municipal es dar cumplimiento efectivo a lo que establece la Ley 4/1994, de 8 de julio, de protección de los animales de compañía, como recoge la ordenanza municipal de medio ambiente. Según la normativa, el Ayuntamiento tiene la competencia en la recogida de los animales vagabundos y señala que los consistorios pueden retener los animals hasta 20 días hasta que aparezca su propietario o un nuevo.

Afortunadamente, la acción de voluntarios y de asociaciones protectoras de los derechos de los animales se encargan de esto. Las protectoras de animales no sacrifican, excepto excepciones de enfermedad terminal para evitar mayor sufrimiento del animal, por lo que el animal vive toda su vida, si es que nadie lo adopta. Además, estas asociaciones fomentan la esterilización para evitar la proliferación de animales abandonados en las calles e intentan concienciar a la población a cerca de la adopción.

Por desgracia, las protectoras no pueden ocuparse de todos los animales, especialmente aquellos que quedan fuera del registrp de animales de compañía. Por eso consideramos que el núcleo zoológico municipal gestionado por una protectora podría dar un servicio más amplio y contemplaría también la regulación, la creación y el registro de animales no censados, como las colonias felinas, y evitaría casos como el de los cerdos vietnamitas de hace unos meses.

Asimismo, con la moción proponemo que el Ayuntamiento de Benidorm estudie y revise la externalización de Servicios de Recogida de animales abandonados, para garantizar que las empreses que participen del mismo no fomenten el maltrato animal.