Compromís per Benidorm ha assistit a la concentració convocada per la PAH Altea i celebrada a les portes de l’Ajuntament de Benidorm. El consistori ha prohibit l’entrada a l’edifici municipal perquè el ple, que s’estava desenvolupant, transcorreguera sense problemes, segons han explicat des del consistori. Des de Compromís censurem que es prohibisca que qualsevol ciutadà puga entrar a cap edifici públic i hem presentat una reclamació davant d’aquesta actuació.

El motiu de la concentració consistia a protestar perquè l’Ajuntament de Benidorm no ha tramitat en cap moment una moció presentada per la PAH Altea al mes de març en què reclamava mesures urgents davant de les necessitats d’habitatge de diferents ciutadans de la nostra ciutat. Compromís ha mostrat suport a aquesta convocatòria i ha acudit a la plaça de l’Ajuntament.

Quan els participants de la PAH, de Compromís i altres forces polítiques han volgut entrar a l’edifici municipal per intentar seure com a públic al ple, la policia local, seguint ordres de l’Ajuntament, ha impedit el pas. Els assistents hem omplit i hem entregat fulls de reclamació per aquesta actuació que en un principi no ha tingut cap explicació.

Posteriorment, fonts municipals han assegurat que no s’ha deixat passar els assistents de la concentració perquè podria interrompre el desenvolupament del ple municipal. I per últim, i més tard, l’alcalde ha oferit reunir-se amb uns pocs representants de la protesta al seu despatx, cosa que s’ha rebutjat completament i s’ha proposat, sense èxit, que el primer edil de Benidorm isquera  a donar explicacions.

Davant aquests fets, Compromís per Benidorm condemna que no es permeta l’entrada a un edifici municipal a ciutadans de la ciutat i es pregunta si s’està criminalitzant a priori els manifestants quan s’impedeix la seua entrada per qüestions de seguretat del ple. A més, cal tindre en compte que altres persones d’altres partits o periodistes sí que hi han pogut passar, posant més en dubte l’actuació de la policia i de l’alcaldia.

________________________________________________________________

No nos permiten entrar en el Ayuntamiento de Benidorm durante una protesta de la PAH

Compromís per Benidorm ha assistido a la concentración convocada por la PAH Altea y celebrada a las puertas del Ayuntamiento de Benidorm. El consistorio ha prohibido la entrada al edificio municipal porque el pleno, que se estaba desarrollando, transcurriese sin problemas, según han explicado desde el consistorio. Desde Compromís censuramos que se prohíba que cualquier ciudadano pueda entrar en ningún edificio público y hemos presentado una reclamación ante esta actuación.

El motivo de la concentración consistía en protestar porque el Ayuntamiento de Benidorm no ha tramitado en ningún momente una moción presentada por la PAH Altea en el mes de marzo en que reclamaba medidas urgentes ante las necesidades de vivienda de diferentes ciudadanos de nuestra ciudad. Compromís ha mostrado apoyo a esta convocatoria y ha acudido a la plaza del Ayuntamiento.

Cuando los participantes de la PAH, de Compromís y otras fuerzas políticas han querido entrar al edificio municipal para intentar sentarse como público en el pleno, la policía local, siguiendo órdenes del Ayuntamiento, ha impedido el paso. Los asistentes hemos rellenado y entregado hojas de reclamación por esta actuación que en un principio no ha tenido ninguna explicación.

Posteriormente, fuentes municipales han asegurado que no se ha dejado pasar a los asistentes de la concentración porque podría interrumpir el desarrollo del pleno municipal. Y por último, y más tarde, el alcalde ha ofrecido reunirse con unos pocos representantes de la protesta en su despacho, cosa que se ha rechazado por completo y se ha propuesto, sin éxito, que el primer edil de Benidorm saliese a dar explicaciones.

Ante estos hechos, Compromís per Benidorm condena que no se permita la entrada a un edificio municipal a ciudadanos de la ciudad y se pregunta si se está criminalizando a priori a los manifestantes cuando se impede su entrada por cuestiones de seguridad del pleno. Además, hay que tener en cuenta que otras personas de otros partidos o periodistas sí que han podido pasar, poniendo más en duda la actuación de la policía y de la alcaldía.

Reclamació