Després d’arreplegar signatures mitjançant taules informatives, ara Compromís per Benidorm continua la campanya de firmes perquè la nostra ciutat siga considerada legalment com a municipi turístic i puga gaudir dels avantatges que eixe reconeixement suposaria. En aquest cas, ha iniciat una petició on line mitjançant la plataforma Change.org.

La petició on line sol·licita que Benidorm siga considerada legalment com a municipi turístic, ja que actualment no ho és així. El problema ve de lluny; el govern del Partit Popular en 2002 va aprovar la Llei d’Hisendes Locals, mentre era també ministre l’actual titular de la cartera d’Hisenda, Cristóbal Montoro. Aquesta llei arreplega al seu article 125 els requisits que s’han de reunir per obtenir la qualificació de municipi turístic, però només computa els pisos reglats com a segona residència sense prendre en consideració les places hoteleres de la destinació, trava principal que ha impedit fins a la data a Benidorm acollir-se a aquesta mesura, malgrat que ningú dubta del seu potencial turístic.

I, en no poder-s’hi acollir, la ciutat està deixant d’ingressar a l’any el 2% dels impostos recaptats per tabac i hidrocarburs al terme municipal, cosa que en termes econòmics es traduiria aproximadament en un mínim d’un milió d’euros addicionals, que servirien per a compensar l’alta despesa que la ciutat suporta en servicis com seguretat, neteja, etc. Des d’aleshores, PP i PSOE han intentat modificar aquest requisit sense cap sort, en topar-se amb l’oposició de l’altre partit, segons qui estigués al govern en cada moment.

Les seues disputes estan provocant que a l’actualitat Benidorm no gaudisca de la condició de Municipi Turístic ni dels seus avantatges. Per tot això, Compromís per Benidorm sol•licita al govern d’Espanya que en el menor termini possible, sense esperar a que la llei es renove a partir del pròxim 22 de juliol, que es modifique la llei d’Hisenda Local. perquè computen també las places hoteleres de la ciutat destinació i que, per tant, es declare Benidorm municipi turístic.

A més, demanem que a partir d’aleshores se li concidisquen a Benidorm els rendiments procedents dels Impostos sobre Hidrocarburs i sobre les Tasques del Tabac des de l’entrada en vigor de la llei, això és, des de 2004, que d’acord a la modificació de la Llei li hagueren correspost. ________________________________________________________________

 

Compromís per Benidorm inicia una petición en Change. org para que la ciudad sea reconocida como municipio turístico

Después de recoger firmas mediante meses informativas, ahora Compromís per Benidorm continua la campaña de firmas para que nuestra ciudad sea considerada legalmente como municipio turístico y pueda disfrutar de las ventajas que ese reconocimiento supondría. En este caso, ha iniciado una petición on line mediante la plataforma Change.org.

La petición on line solicita que Benidorm sea considerada legalmente como municipio turístico, ya que actualment no es así. El problema viene de lejos; el gobierno del Partido Popular en 2002 aprobó la Ley de Haciendas Locales, siendo también ministro el actual titular de la cartera de Hacienda, Cristóbal Montoro. Dicha ley recoge en su artículo 125 los requisitos que se deben reunir para obtener la calificación de municipio turístico, pero sólo computa los pisos reglados como segunda residencia sin tomar en consideración las plazas hoteleras del destino, traba principal que ha impedido hasta la fecha a Benidorm acogerse a esta medida, pese a que nadie duda de su potencial turístico.

Y, al no poderse acoger, la ciudad está dejando de ingresar al año el 2% de los impuestos recaudados por tabaco e hidrocarburos en el término municipal, lo que en términos económicos se traduciría aproximadamente en un mínimo de un millón de euros adicionales, que servirían para compensar el alto gasto que la ciudad soporta en servicios como seguridad, limpieza, etc. Desde entonces, PP y PSOE han intentado modificar este requisito sin suerte ninguna, al toparse con la oposición del otro partido, dependiendo de quien estuviese en el gobierno en cada momento.

Sus disputas están provocando que en la actualidad Benidorm no goce de la condicion de municipio turístico ni de sus ventajas. Por todo esto, Compromís per Benidorm solicita al gobierno de España que en el menor plazo posible, sin esperar a que la ley se renueve a partir del próximo 22 de julio que se modifique la Ley de Hacienda Local para que computen también las plazas hoteleres de la ciudad destino y que, por tanto, se declare a Benidorm municipio turístico según esta ley.

Además pedimos que a partir de entonces se le concedan a Benidorm los rendimientos procedentes de los Impuestos sobre Hidrocarburos y sobre las Labores del Tabaco desde la entrada en vigor de la Ley, esto es, desde 2004, que de acuerdo a la modificación de la Ley le hubiesen correspondido.