El cap de llista de la coalició Primavera Europea, Jordi Sebastià, acompanyat del representant de Compromís per les comarques alacantines, Pedro Sánchez, ha assenyalat a l’acte central de la coalició a la Marina Baixa que cal recuperar els valors socials que van fer nàixer la Unió Europea per posar en primer lloc a les persones.

Un a un, el també alcalde de Burjassot ha citat els pilars bàsics europeus que cal recuperar: una vertadera justícia social, la plena ocupació, l’equilibri a les polítiques de gènere, la sostenibilitat com a motor de l’economia, i el respecte cap a la diversitat cultural i lingüística. “Europa sí, però no així”, ha afirmat Sebastià. En eixe sentit, l’oposició al fracking i les prospeccions petrolieres a la Mediterrània, la incentivació econòmica a través d’una economia verda o aconseguir el reconeixement del valencià com a llengua oficial de la Unió Europea estan entre els valors que defensa Sebastià.

Al parer de Sebastià, les polítiques europees actuals defensen i rescaten els bancs en compte de preocupar-se pels ciutadans. “Primer són les persones i després tota la resta”. Així ha defensat una quita o moratòria del deute per invertir primer en polítiques socials. A més, ha mostrat preocupació per l’ascens de l’extrema dreta i l’euroescepticisme que pot provocar una victòria de partits ultradretans com el de le Pen a França o els extremistes hongaresos.

Per altra part, Sebastià ha explicat que la Primavera Europea vol representar els interessos valencians en el Parlament Europeu. Ha recordat que Primavera Europea portarà i defensarà a Europa reivindicacions tan importants per als valencians com l’Eix Mediterrani o la reforma de la Política Agrària Comuna, que realment beneficie els nostres agricultors i pescadors. Pedro Sánchez, representant de Compromís a la llista de Primavera Europea per les comarques alacantines, ha destacat la importància de les comarques del sud tant a la campanya com de cara a les eleccions europees.

Per últim, el cap de llista de Primavera Europea, ha subratllat que la coalició pot presumir de no tindre cap imputat entre els 1.000 càrrecs públics de les diferents formacions de l’Estat, com ara Equo o la Chunta Aragonesista que la conformen, i que Primavera Europea està integrada en l’Aliança Lliure Europea-Verds, la quarta força política del Parlament Europeu. “Podem dur la Primavera a Europa”, ha conclòs.

________________________________________________________________

Jordi Sebastià: “Europa sí, però no así”

El cabeza de lista de la coalición Primavera Europea, Jordi Sebastià, acompañado del representante de Compromís por las comarcas alicantinas, Pedro Sánchez, ha señalado en el acto central de la coalición en la Marina Baixa que hace falta recuperar los valores sociales que hicieron nacer la Unión Europea para poner en primer lugar a las personas. 

Uno a uno, el también alcalde de Burjassot ha citado los pilares básicos europeos que hace falta recuperar: una verdadera justicia social, la plena ocupación, el equilibrio en las políticas de género, la sostenibilidad como motor de la economía, y el respeto hacia la diversidad cultural y lingüística. “Europa sí, pero no así”, ha afirmado Sebastià. En ese sentit, la oposición al fracking y las prospecciones petrolíferas en el Mediterráneo, la incentivación económica a través de una economía verde o conseguir el reconocimiento del valenciano como lengua oficial de la Unión Europea están entre los valores que defiende Sebastià.

Según Sebastià, las políticas europeas actuales defienden y rescatan los bancos en lugar de preocuparse por los ciudadanos. “Primero son las personas y después todo lo demás”. Así ha defendido una quita o moratoria de la deuda para invertir primero en políticas sociales. Además, ha mostrado preocupación por el ascenso de la extrema derecha y el euroescepticismo que puede provocar una victoria de partidos ultras como el de le Pen en Francia o los extremistas húngaros.

Por otra parte, Sebastià ha explicado que la Primavera Europea quiere representar los intereses valencianos en el Parlamento Europeo. Ha recordado que Primavera Europea llevará y defenderá en Europa reivindicaciones tan importantes para los valencianos como el Eje Mediterráneo o la reforma de la Política Agraria Común, que realmente beneficie nuestros agricultores i pescadores. Pedro Sánchez, representante de Compromís en la lista de Primavera Europea por las comarcas alicantinas, ha destacado la importancia de las comarcas del sur tanto en la campaña como de cara a las elecciones europeas.

Por último, el jefe de lista de Primavera Europea, ha subrayado que la coalición puede presumir de no tener ningún imputado entre los 1.000 cargos públicos de las diferentes formaciones del Estado, como por ejemplo Equo o la Chunta Aragonesista que la conforman, y que Primavera Europea está integrada en la Alianza Libre Europea-Verds, la cuarta fuerza política del Parlamento Europeo. “Podemos llevar la Primavera a Europa”, ha concluido.