El cap de llista de la coalició Primavera Europea, Jordi Sebastià, ha assenyalat en una roda de premsa celebrada a la seu local de Compromís per Benidorm que lluitarà des de Europa per canviar les polítiques comunitàries i que vol ser la veu dels valencians al Parlament Europeu.

Aquests són els eixos principals de la Primavera Europea, segons ha explicat l’actual alcalde de Burjassot. En eixe sentit, Sebastià, després de solidaritzar-se amb els afectats per l’incendi de Torrent i de denunciar les retallades del Consell en política forestal, ha explicat que no s’està d’acord amb el rumb de les polítiques europees actuals. “No es pot donar suport als especuladors ni convertir el deute privat en públic”, ha subratllat. A més, ha mostrat preocupació per l’ascens de l’extrema dreta, l’escepticisme i el desencant de la gent respecte a la política.

Així mateix, en paraules de Sebastià, cal “harmonitzar la Unió Europea”. El cap de llista ha refermat el caràcter europeista de la coalició i ha recordat que, a més de unificar els criteris bancaris i monetaris, cal homogeneïtzar i europeïtzar drets tan importants com la justícia, la plena ocupació i la sostenibilitat mediambiental, recollides a la Carta dels Drets de la Unió Europea.

Per altra part, Sebastià ha explicat que la Primavera Europea vol representar els interessos valencians en el Parlament Europeu, ja que considera que fins ara “els diputats valencians a Europa no han exercit com a tals”. Així mateix, ha explicat els beneficis que això comportaria a ciutats com ara Benidorm, atés que les pretensions i objectius del sector turístic de la ciutat podrien veure’s més fàcilment reflectides a les directrius europees. A més, ha recordat que reivindicacions tan importants per als valencians com l’Eix Mediterrani o la realització d’una campanya europea per eradicar el morrut roig són assumptes que Primavera Europea portarà i defensarà a Europa.

La Coalició Primavera Europea, que representa Sebastià, està integrada en l’Aliança Lliure Europea-Verds, i està formada per diferents formacions de l’Estat, com ara Equo o la Chunta Aragonesista entre d’altres, i també amb plataformes ciutadanes, com Por un Mundo + Justo i Participa.

Finalment, Compromís per Benidorm, en honor al Dia del Llibre i pel seu sant, ha regalat un llibre de termes de jurisprudència en valencià que s’espera que siguen molt útils quan arribe al Parlament Europeu.

________________________________________________________________

Jordi Sebastià: “Tenemos que assaltar el Parlamento Europeo”

El cabeza de lista de la coalición Primavera Europea, Jordi Sebastià, ha señalado en una rueda de prensa celebrada en la sede local de Compromís per Benidorm que luchará desde Europa para cambiar las políticas comunitarias y que quiere ser la voz de los valencianos en el Parlamento Europeo.

Estos son los ejes principales de la Primavera Europea, según ha explicado el actual alcalde de Burjassot. En ese sentido, Sebastià, después de solidarizarse con los afectados por el incendio de Torrent y de denunciar los recortes del Consell en política forestal, ha explicado que no se está de acuerdo con el rumbo de las políticas europeas actuales. “No se puede apoyar a los especuladores ni convertir la deuda privada en pública”, ha subrayado. Además, ha mostrado preocupación por el ascenso de la extrema derecha, el escepticismo y el desencanto de la gente respecto a la política.

Asimismo, en palabras de Sebastià, hace falta “armonizar la Unió Europea”. El cabeza de lista ha reafirmado el carácter europeísta de la coalición y ha recordado que, además de unificar los criterios bancarios y monetarios, hace falta homogeneizar y europeizar derechos tan importantes como la justicia, la plena ocupación y la sostenibilidad mediambiental, recogidas en la Carta de los Derechos de la Unión Europea.

Por otra parte, Sebastià ha explicado que la Primavera Europea quiere representar lod intereses valencianos en el Parlamento Europeo, ya que considera que hasta ahora “los diputados valencianos en Europa no han ejercido como tales”. Asimismo, ha explicado los beneficios que eso comportaría a ciudades como Benidorm, dado que las pretensiones y objectivos del sector turístico de la ciudad podrian verse más fácilmente reflejadas en las directrices europeas. Además, ha recordado que reivindicaciones tan importantes para los valencianos como el Eje Mediterráneo o la realización de una campañaa europea para erradicar el picudo rojo son asuntos que Primavera Europea llevará y defenderá en Europa.

La Coalición Primavera Europea, que representa Sebastià, está integrada en la Alianza Libre Europea-Verdes, y está formada por diferentes formaciones del Estado, como Equo o la Chunta Aragonesista entre otros, y también con plataformas ciudadanas, como Por un Mundo + Justo y Participa.

Finalmente, Compromís per Benidorm, en honor al Día del Libro y por su santo, ha regalado un libro de términos de jurisprudencia en valenciano que se espera que sean muy útiles cuando llegue al Parlamento Europeo.