L’Ajuntament de Benidorm té en la seua web una “Ventana de la Transparencia” on l’alcalde i els regidors publiquen el sou, patrimoni i declaracions de la renda. Però no tots els edils n’han facilitat la informació i a més la transparència de l’administració local s’acaba pràcticament ací. Compromís per Benidorm demana que s’abandone l’opacitat existent.

Els esforços del consistori benidormer en qüestió de transparència són mínims. Fins a vuit indicadors que figuren en els comptes de l’Ajuntament i que han de ser obligatòriament públics, segons l’ordre de novembre de 2004 d’Instrucció del Model de Comptabilitat Local, són difícils de conèixer. I tots fan referència a la gestió econòmica financera municipal. El ciutadà de Benidorm no pot saber coses com quina és la despesa per habitant o el període mitjà en què l’Ajuntament paga.

Però no només això. No es publiquen tots els processos de licitacions d’obres públiques, ni es donen a conéixer totes les empreses que opten a les licitacions, ni es publiquen els contractes signats. Compromís demana que tota aquesta informació siga accessible per facilitar la competència entre empreses i perquè el ciutadà té dret a saber on s’inverteixen els seus diners.

A més, els benidormers tenen difícil accedir a tots els acords presos en els plenaris municipals, ja que en la web només estan – i no tots- els de 2012 i 2013. I els que hi consten, no estan explicats, simplement se citen en una breu línia per acord. Per altra part, és difícil conéixer quan es realitzen els plenaris municipals i sobre quins temes tracten. Compromís sol·licita que les actes dels debats del plenari del consistori siguen públiques i que els acords presos estiguen convenientment explicats per a què tothom els puga entendre.

Totes aquestes mancances respecte a la transparència van ser denunciades per l’organització “Transparencia Internacional” l’any 2012 en el seu Índex de Transparència dels Ajuntaments, i hui en dia continuen sense corregir-se. Des de Compromís per Benidorm fem una crida a què l’administració local canvie l’opacitat actual per la transparència abans que l’organització internacional publique el seu següent informe, en el segon semestre d’enguany.

________________________________________________________________

Compromís per Benidorm critica la falta de transparencia del Ayuntamiento

El Ayuntamiento de Benidorm tien en su web una “Ventana de la Transparencia” donde el alcalde y los concejales publican el sueldo, patrimonio y declaraciones de la renta. Pero no todos los ediles han facilitado la información y además la transparencia de la administración local se acaba prácticamente aquí. Compromís per Benidorm pide que se abandone la opacidad existente.

Los esfuerzos del consistorio benidormense en cuestión de transparencia son mínimos. Hasta ocho indicadores que figuran en las cuentas del Ayuntamiento y que tienen que ser obligatoriamente públicos, según la orden de noviembre de 2004 de Instrucción del Modelo de Contabilidad Local, son difíciles de conocer. I todos hacen referencia a la gestión económica financiera municipal. El ciudadano de Benidorm no puede saber cosas como cuál es el gasto por habitante o el período medio en que el Ajuntament paga.

Pero no solo eso. No se publican todos los procesos de licitaciones de obras públicas, ni se dan a conocer todas las empresas que optan a las licitaciones, ni se publican los contratos firmados. Compromís pide que toda esta información sea accesible para facilitar la competencia entre empresas y para que el ciudadano tenga derecho a saber donde se invierte su dinero.

Además, los benidormenses tienen difícil acceder a todos los acuerdos tomados en los plenos municipales, ya que en la web solo están – y no todos – los de 2012 y 2013. Y los que ahí constan, no están explicados, simplemente se citan en una breve línea por acuerdo. Por otra parte, es difícil conocer cuando se realizan los plenos municipales y sobre qué temas tratan. Compromís solicita que las actas de los debates del pleno del consistorio sean públicos y que los acuerdos tomados estén convenientemente explicados para que todo el mundo los pueda entender.

Todas estas carencias respecto a la transparencia fueron denunciadas por la organización “Transparencia Internacional” el año 2012 en su Índice de Transparencia de los Ayuntamientos, y hoy en día continúan sin corregirse. Desde Compromís per Benidorm hacemos un llamamiento a que la administración local cambie la opacidad actual por la transparencia antes que la organización internacional publique su siguiente informe, en el segundo semestre del presente año.